luni, august 23, 2010

Principiul labirintului (I) - Mitul lui Icar

Am sintetizat problema labirintului centrând-o pe mitul lui Icar în cinci lucrari corespunzatoare momentelor care o configurează. Titlurile alese sunt formulate în limba latină care are harul să concentreze multiple semnificaţii în expresii lapidare, acoperind cu patina vremii acest subiect cu origine antică.
Am cautat ca fiecare lucrare sa prezinte o imagine intemeiata in sine, desigur, dar si succesiunea sa creeze un ansamblu coerent, urmarind procesul - configurarea problemei, perplexitatea initierii, revelatia, beatitudinea si caderea finala in excursul sau atat intelectual cat si emotional.
Lucrările sunt realizate în tehnica serigrafiei şi au dimensiunile de 90 / 60 cm.

Terminus a quo


Terminus a quo
În traducere, expresia “Terminus a quo” înseamnă “ finalul, de unde...”. Adică punctul de atingere între sfarşitul a ceva şi aspectul a altceva diferit de celălalt. Parcursul labirintului are semnificaţia iniţierii în cunoaşterea de sine pandită de confuzia gândirii care se judecă pe ea însaşi într-o spirală similară formei labrysului. Punctul terminus al iniţierii este perplexitatea, momentul cand adevărul şi falsul se presupun reciproc, iar judecata cade în indecidabile.
Lucrarea mea înfaţişează acest moment. Este spaţiul fără margini pe care îl dislocă doar revelaţia. Finalul, de unde...



Piacere di volare

Piacere di volare
Lucrarea reprezinta, simplu, bucuria zborului si am realizat-o cu cea mai mare sinceritate, concretizand empatic un vis propriu (probabil comun tuturor).
In intentia mea, imaginea sta drept simbol al starii de gratie generate de revelatie.


Per aspera ad astram

Per aspera ad astram
In traducere “per aspera ad astram” inseamna “prin asprimi, la stele”, un adagiu latinesc celebru, care datorita semnificatiei eroice a fost insusit in lumea armatei. Mie imi foloseste, insa, ca sa marchez momentul revelatiei, depasind pe cel al perplexitatii in cunoasterea de sine. Lucrarea mea infatiseaza zburatorul caruia i se revela ca solutia labirintului nu se gaseste pe orizontala, ci este verticala. Este momentul cand se lanseaza catre fereastra de cer deschisa deasupra lasand in urma perplexitatea infinita.


Labrys

Labrys
Securea dublă [Labrys - termen lidian cunoscut în greaca clasică drept pelekys (πέλεκυς) sau sagaris, şi în limba latină ca bipennis] prezintă o formă care rotunjeste semnul alfa (semnificând început) în semnul care stă pentru infinit (nesfarşit). În lucrarea mea labirintul este o reverberaţie a labysului, o construcţie care, deşi are început, nu are sfarşit, acoperind universul cunoscut al experienţei sensibile. Circulatia repetitivă, (searbadă şi dureroasă prin asta) în forma ondulată a labrysului este cea care genereaza labirintul raspândind confuzia asupra traseului mişcării - sunt mai multe drumuri similare sau unul singur?
Lucrarea mea propune o siluetă înveşmântată, forma labrysului, amintind de aripile cu care ulterior constructorul labirintului va zbura ca sa-l paraseasca.


Ardor fatalis

Ardor fatalis
“ Ardor fatalis “-” Ardoare fatala”. Titlul puncteaza caderea lui Icar pricinuita de imprudenta beatitudinii sale in zbor. Am cautat sa infatisez frumusetea unui vis destramat prin exagerare. Inainte de coliziunea fatala.



Lucrarea de licenta - promotia 2008 - profesor coordonator Mircia Dumitrescu

Un comentariu:

Anonim spunea...

Eheee... ce se spune ca traiesc in trecut dar ce mai traiesti tu.
Pai incercarea labirintului deja a ajuns la faza inteligentei artificiale :)

http://ullise.wordpress.com/2010/12/19/roboteii-si-manipularea-cyberspatiu-continua-inca-o-dovada-azi-pacman/